Başbakan Tayyip Erdoğan, 11 milyar lira yatırımla gerçekleşecek olan ‘İstanbul İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi Projesi’nin temelini attı. Sıkı pazarlık sonunda yüklenicilerden projenin, 7 yerine 5 yılda tamamlanarak, hizmete sunulması konusunda söz alan Erdoğan, projenin 7 yılda tamamlanmasının öngörüldüğüne işaret ederek şunları söyledi: “Konsorsiyumda, 5 yerli, 1 de İtalya’nın bu alanda kendini ispat etmiş en güçlü firması Astaldi var. Ben diyorumki bu proje 5 yılda tamamlanır.” Erdoğan, yüklenicilerin, 6 yıl ve üzerinde süre vermesi üzerine “Bu çok uzun bir süre. Astaldi ne diyor ona da soralım. Ben diyorumki 5 yıl. Nuri Baba, Adnan Bey. Burada 6 tane güçlü firma var. Hep beraber işi 5’e böleceğiz, bir yandan otoyol yürüyecek, bir taraftan köprü yürüyecek” dedi. Konsorsiyum ortakları, pazarlık sonunda projeyi 5 yılda tamamlama sözü verdi. Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinden birinin temelinin atılacağını belirterek, ‘Bu büyük proje ile kuruluşunun 87. yıldönümünü milletçe kutlayacağımız Cumhuriyetimizi taçlandırıyor, adeta ülkemize bir Cumhuriyet Bayramı hediyesi sunuyoruz” dedi. 377 KİLOMETREYE DÜŞECEK Bugüne değin birkaç istisna dışında temel atma törenlerine katılmadığını anımsatan Erdoğan, yakın tarihe kadar temel atma törenlerinin istismara, göz boyamaya dönüştüğünü, atılan temellerin millet nezdinde hayal kırıklığıyla sonuçlandığını söyledi. Erdoğan, şöyle devam etti: “Dikkatinizi çekiyorum, bu proje sadece İzmir’i İstanbul’a geniş bir otoyolla bağlamakla kalmayacak. Yol üzerindeki 5 ilimiz de bu otoyoldan istifade edecek. Çevre iller, bu otoyolu kullanacak. Otoyolun etki alanı içindeki çok geniş bir hatta, 18 ilde ticari ve sınai olarak canlanma yaşanacak. Şu anda İstanbul -İzmir arası 8-10 saat sürüyor. Yolun tamamlanmasıyla İstanbulİzmir arası seyahat süresi 3.5-4 saate düşecek.” İstanbul’dan yola çıkan bir aracın 2-2.5 saatte Eskişehir’e ulaşacağını kaydeden Erdoğan, “İstanbul-İzmir arası 377 kilometreye düşecek.” Yakıt tasarrufu yıllık 870 milyon lira olacak Projeyi üstlenen İtalyan Astaldi, Makyol, Nurol, Göçay, Yüksel İnşaat ve Özaltın, Otoyol AŞ adıyla bir şirket kurdu. Projenin, yapım ve işletme süresi toplam 22 yıl 4 ay. Proje kapsamında toplam 18 kilometre uzunluğunda 30 viyadük, 7.5 kilometre uzunluğunda 4 tünel ve 209 köprü inşa edilecek. Projenin inşaat döneminde yaklaşık 50 bin kişi istihdam edilecek. Projenin tamamlanmasıyla İstanbul-İzmir arası seyahat süresi kısalacak, bu yolla sağlanacak yıllık yakıt tasarrufu 870 milyon TL olarak hesap ediliyor.